BASES per participar a la 5ª EXPOSICIÓ
i CONCURS D’ESCULTURA AL MERCAT DE L’ABACERIA
CENTRAL
L’exposició / concurs es farà a la
sala polivalent del Mercat Abaceria Central els dies 25 a 27, de juny de 2025. Desmuntar
dissabte 28. El lliurament de premis
es farà el diumenge 29 juny .
Aquesta activitat està organitzada amb motiu
de la Festa Major del Camp d’en Grassot.
1
Poden participar tots els artistes
de 18 anys o més que no hagin guanyat
edicions anteriors. Es participa
amb una sola obra.
3
Tècniques i materials que es
poden utilitzar: llibertat de temes, tècniques i
materials. La cura durant l’exposició de les obres en cristall, fràgils o
trencadisses són responsabilitat dels autors. Cal lliurar una memòria tècnica
amb: títol de l’obra, tècnica emprada, dimensions i materials i, si l’obra es
desmuntable, cal una memòria descriptiva pel seu correcte
muntatge. L’Associació de Veïns i Amics del Passeig de Sant Joan i el Mercat
Abaceria Cemtral tenen assegurances de risc a tercers, però no cobreixen el
deteriorament ni furt de les obres.
Tot i això els organitzadors tindran la màxima cura
de les obres els dies del concurs.
4
Peanya: Els
artistes poden optar a utilitzar la peanya que ofereixi l’organització (bidons metàl·lics de 200
de litres) o portar la seva pròpia peanya.
5
Com participar-hi i dates
d’inscripció:
(5.1) Obert a tothom amb 18 anys o més que no hagi guanyat el primer premi anys anteriors. Es poden presentar obres col·lectives
(5.2) Inscripcions fins el dimecres
19 de juny de 2025.
Les dades bàsiques
que es demanen s’han d’omplir electrònicament en el formulari
que es pot trobar aquí:
o
bé accessible des del blog, cal tenir
preparada una fotografia de l’obra que es presentarà
(5.3)
Cal fer un pagament de 10 €, en concepte de drets de participació i de
compromís d’assistència, al compte cte. ES1130250002481433343915 indicant Nom del concursant i 5t concurs escultura. Els pagaments s’han de fer
abans del 19 de juny. Si s’arriba al
nombre màxim de participants es
bloquejarà l’opció d’inscripció online
i es donarà a conèixer el blog del concurs.
(5.4)
El nombre màxim de participants previst és de 25. L’organització pot ampliar aquest nombre
en funció de la disponibilitat d’elements d’infraestructura per exposar. La
inscripció serà acceptada per rigorós ordre de recepció. A mesura que es rebin les inscripcions es farà un retorn per e-mail informant si s’ha acceptat.
(5.5) El dia 20 de juny es publicarà la relació complerta de participants acceptats a:
https://concursescultura.blogspot.com/
6 Muntatge, presència i horaris
dels dies de la Exposició-Concurs:
(6.1)
L'exposició i el concurs es farà a la sala polivalent
(1r pis) del Mercat de l’Abaceria Central (entrada Passeig de Sant Joan amb c/
Indústria).
(6.2)
El muntatge es farà el dilluns 23 de juny de 17h a
19:30h. Els concursants o una persona per ells delegada hauran de presentar-se i participar en el muntatge.
La preferència per escollir l’espai a exposar es farà
seguint l’ordre d’inscripció, aquest ordre es donarà a conèixer al blog el dia
20 de juny. Aquells que no estiguin presents o representats a les 17:30h
del dilluns 23, escolliran lloc per ordre d’arribada dels concursants
fins les 19:30h.
(6.3) Horaris al públic:
Dimecres 25, dijous 26 i
divendres 27 de juny de 10h. a 14h. i de 17h. a 20:00h.
La vigilància és responsabilitat dels concursants que es poden
coordinar per fer-la efectiva
i distribuir el temps de vigilància els 3 dies del concurs. El Mercat de l’Abaceria té una vigilància general
però no específica de la Sala Polivalent on es fa l’exposició-concurs.
(6.4)
Desmuntatge. Les obres podran ser retirades el dissabte
28 juny de 9h a 14h: Les obres no retirades el dissabte 28, s’hauran de retirar
al llarg del dilluns 30 de juny. El 1 de
juliol les obres no retirades es dipositaran a la seu de l’Associació de Veïns
i Amics del Passeig de Sant Joan, al Passatge d’Alió, 12 baixos, on es podran
recollir amb cita prèvia. Les obres no retirades el 15 d’agost 2024 quedaran
propietat de l’entitat convocant.
(6.5)
Durant els dies de l’exposició no es podran vendre obres, ni fixar directament cartells amb preus. És permès fixar cartel·les amb
les indicacions tècniques de l’obra i un codi QR al costat de cada obra que
remeti a un espai d’internet amb les dades tècniques de l’obra, tota
l’explicació sobre la mateixa i, si es vol, i també el preu.
7. Anirà a càrrec del concursant:
(7.1) El trasllat
de les seves obres al lloc d’exposició que se li assigni, així com la retirada després
del concurs.
(7.3) Vigilància de les obres
exposades.
8.
Jurat i valoració de l'obra presentada a concurs. El jurat està format
per experts (crítics
d’art, escultors, i
professors de Belles Arts). Els noms seran donats a conèixer el 20 de juny al
blog del concurs: https://concursescultura.blogspot.com/ El jurat és independent del Mercat
de l’Abaceria i de l’Associació de Veïns i Amics del Passeig de Sant Joan. El jurat tindrà en compte únicament la
qualitat i la creativitat per premiar
les obres. El jurat pot declarar “desert” qualsevol categoria de premi i també
proposar els accèssits que cregui adients
9
Premis i reconeixements: es donarà a conèixer el veredicte del jurat el diumenge 29 de juny a partir de les 19:30h. Els premis es lliuraran
al Passeig de Sant Joan amb c/ Sant Antoni Mª Claret, davant del monument
a Anselm Clavé.
10
Més informació podeu demanar aclariments per qualsevol dubte, o més informació a expoconcurspsj@gmail.com
Premis
1.
Un primer premi de 800 € bruts (té retenció
15% IRPF)
2.
Un segon premi de 200€ en productes del
mercat
3.
Un tercer
premi de 100€ en productes del mercat
4.
Premi Patricia Cancelo.
L'artista Patricia Cancelo,
escultora, pintora, galerista i periodista, en acord amb la resta del jurat,
atorgarà a un dels premiats l'opció de participar, sense cost, en una exposició
col·lectiva a la seva galeria "Patricia Cancelo ART GALLERY.BCN",
durant els dotze mesos següents a la finalització d'aquest concurs. Patricia
Cancelo pot declarar desert aquest premi.
5. Premi
FACULTAT DE BELLES ARTS (UB): els millors classificats que siguin estudiants actuals o antics d’una Facultat de Belles Arts
exposaran de manera conjunta a la Sala d’Exposicions de la facultat. El jurat
determinarà el nombre de premiats. La vigilància de la sala d’exposicions “Nous
Talents 2026 escultura” és responsabilitat compartida dels artistes. Els
premiats en aquest apartat que no agafin aquest compromís decauen en els seus
drets si el comissari de l’exposició així ho considera. La distribució d’hores
de vigilància s’establirà conjuntament amb el comissari de l’exposició.
6.
Maset Vins i Caves aporten
una ampolla de cava a cada un dels tres premiats.
7.
Tots els participants tindran un diploma acreditatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada